KPN biedt MKB goedkope online backup dienst aan

KPN Back-up OnlineKPN is in de zeer drukke markt van online backup aanbieders gestapt. In de MKB sectie van de KPN website is meer informatie te vinden over de Back-up Online dienst.

KPN biedt haar online backup dienst zeer goedkoop aan, voor slechts € 4,95 per gebruiker kunnen onbeperkt backups worden gemaakt. Voorzover ik weet is KPN de eerste aanbieder van een online backup dienst die een dergelijk prijsmodel hanteert.

Ik vind het erg vreemd dat ik nergens over deze nieuwe backup dienst heb gelezen, of heb ik misschien alle nieuwsberichten gemist? In ieder geval ben ik zeer benieuwd naar de ervaringen van gebruikers van de KPN Back-up Online dienst, klik op de 'reageer' link om je ervaringen te delen!

22 opmerkingen:

  1. Voor die 4,95 euro kan je geen risico meer nemen. Zojuist de installatie van de backup tool gedaan. Simpele procedure, vervolgens de mappen geselecteerd die in de backup moeten worden meegenomen en een schema ingesteld. De eerste backup loopt nu en tot op heden ben ik enthousiast.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dit is slechts een test. een beperkt aantal klanten kunnen hiervan gebruik maken, omdat KPN wil kijken of het aanslaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem9:30 a.m.

    Ik heb hem ook geinstalleerd,
    na twee dagen nog steeds geen back-up. na een 15 minuten valt de verbinding steeds weg en krig ik de melding dat de hoofdserver bezet is en de subserver ook.
    na 1 1/2 dag 8% gebackupt dit schiet dus niet erg op.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Charles7:43 a.m.

    Ik werk er nu sinds een week mee, en het werkt fantastisch. Elke nacht een back-up, en nergens zorgen over. De eerste back up duurde haast een dag, overigens.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem12:30 p.m.

    Ik kan nergens vinden hoeveel ruimte je krijgt op de servers van KPN voor die 4,95/mnd. Weet iemand dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anoniem4:47 p.m.

    Ik heb het ook geinstalleerd en ik moet zeggen het werkt simpel en goed.Ik heb ervaring met diverse backupsoftware,en deze kan ik zeker aanraden. De eerste keer duurde trouwens 4 dagen om een paar gig te backuppen. Als de bulk er eenmaal op staat gaat het super.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem5:57 p.m.

    Ik kan nergens vinden hoeveel ruimte je krijgt op de servers van KPN voor die 4,95/mnd. Weet iemand dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anoniem8:57 a.m.

    KPN Backup Online is slecht wanneer je van PC1 naar PC 2 gaat. Opnieuw installeren is simple, maar daarna stopt het systeem. Support wordt alleen geleverd per e-mail. Er zijn inmiddels genoeg andere aanbieders van deze dienst tegen een zelfde taruief die wel gewoon support leveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb KPN Backup Online nu een paar maanden. Het backuppen gaat prima, maar het terugzetten van een backup (daar doe je het uiteindelijk toch voor) gaat NIET. Zowel de 'IROAM'-service (alleen maar time-outs), als het herinstalleren van de backup-agent om de backup terug te zetten lukt niet. En de support is uiterst beroerd. Alleen per e-mail (de helpdesk die je kunt bellen typt alleen de e-mail voor je in, ze weten absoluut niks), en de resultaten zijn: of geen antwoord, of een niet terzake doend antwoord. Kortom: een AFRADER.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem12:27 p.m.

    NIET DOEN!!!!; TRAAAAAAAAAAAAAAAAAAG

    Het systeem is nu al 4 dagen bezig om een backup te maken van de data en tot nu toe is slechts 5 GB verwerkt. Lekker snel. Een DVD-tje via de nieuwsgroepen is binnen 1,5 uur binnen.

    Leuk idee, maar de KPN moet hier nog een paar jaartjes aan sleutelen; dit zijn snelheden van 25 jaar geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Anoniem3:26 p.m.

    NIET DOEN. Achter deze "oplossing" zit Iaso backup. Als we het dan over k.. toko hebben is dat het wel. backups die niet lopen, restores die mislukken omdat de raid van de server naar zijn grootje is. Uiteindelijk kunnen ze een backup terug zetten 3WEKEN LATER!!!!
    DUS NIET DOEN

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Thomas8:23 p.m.

    Vreselijke service. Je kunt alleen mailen en het duurt minstens 5 dagen voordat je een eerste reactie krijgt. En dat heb ik niet een keer meegemaakt maar drie keer. Daarna vond ik het wel mooi geweest.
    Ik had me nog zo voorgenomen om geen zaken meer te doen met kpn.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Anoniem10:59 a.m.

    Of je de service via KPN afneemt of via een andere provider maakt niet veel uit. Zoland er gebruik gemaakt wordt van IASO Backup het knudde blijven.
    Met de slechte betrouwbaarheid (vastlopen services bij updates of zomaar, het niet goed maken van backups, het niet kunnen restoren) en de nog veel slechtere support, is IASO Backup bij KPN helemaal op zijn plaats. Zondermeer een echte afrader.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben niet echt blij met alle anonieme reacties waarin IASO wordt afgekraakt.

    Ik laat de eerdere reacties voorlopig staan, maar mocht je klachten hebben, voorzie deze dan van een goede onderbouwing.
    Loze kreten daar heeft niemand wat aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Anoniem12:28 p.m.

    Nelisse B.V.

    Heb nu zelf 4 maanden backup online en tot volle tevredenheid en ook de reacties gelezen van andere gebruikers m.b.o. snelheid.
    Als je dus filmpjes en grote foto bestanden verzend kan het inderdaad lang duren echter bij ons is het allen administratie en schrijft alleen bij wat je die dag gedaan hebt.
    ik doe het s`nacht dus hoelang het dan duurt maak voor mij dan in dit geval ook niet uit.
    Denk echter wel dat je je zaakjes technisch in orde moet hebben zoals een goede internet verbinding ed.

    Afz. Jaap Nelisse

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Anoniem10:17 a.m.

    opzich een goede ontwikkeling alleen zijn de internet verbindingen die mensen thuis hebben niet optimaal voor deze service. merendeel heeft wel een snelle download verbinding maar upload stukken minder (20 mb/s down. 1 mb/s up) vandaar de trage backups de eerste dag en het gevoel van traagheid invergelijking met het downloaden van een film of mp3. als de eerste backup er eenmaal is aangekomen (op de kpn server) dan gaat het verder goed. ook het binnen halen van de backup gaat nu stukken sneller. echter als je foto's of films gaat backuppen dan vraagje weer om veel geduld.
    minder fraai is de service van de helpdesk. deze is zoals in eerdere berichten al stond op KPN kwaliteit of te wel slecht. mer reageerd niet of veel te laat (5-7 dagen) en dan heeft men het meestal al via googlen opgelost. (het is meestal een software foutje waar stappen voor bekend zijn)

    kortom werkt het zoals het zou moeten dan is het prima. krijgje problemen dan heb je er een probleem bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Daniƫl7:23 p.m.

    Ik gebruik dit ook, maar nu ben ik ondertussen na een defecte harde schijf al 5 dagen bezig om een backup terug te krijgen omdat die software dus gewoon niks doet.

    Ja soms na 5 keer opnieuw instaleren weer een paar bestanden, maar loopt dan halverwege weer vast door een software fout.
    Echt een absoluut drama.
    En service kennen ze helemaal niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Anoniem2:33 p.m.

    Een geweldige dienst, keurig met een back-up schema. De duur van de eerste back-up is afhankelijk van je up snelheid van je Adsl lijn.
    Kortom een AANRADER!!! Er is ook een server variant beschikbaar via KPN

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Anoniem1:34 p.m.

    Ik kom niet verder omdat het geen skin bestanden kan laden.......

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jeroen8:52 a.m.

    Backup online van KPN
    Ik gebruik al een jaar backup online van KPN. Ik heb een externe harde schijf die ik eens per maand backup. Na een tijdje begon ik te merken dat die schijf iedere keer opnieuw in z'n geheel werd gebackupped. Ik ben toen gaan uitzoeken wat er aan de hand is. Ik heb contact gehad met KPN en met de software leverancier van het backup pakket.
    Restoren niet altijd gegarandeerd
    Backup online lijkt mooier dan het is. Bestanden worden uit de backup verwijderd indien ze niet eens per 27 dagen aan backup-online worden aangeboden. Verder worden volgens de leverancier alleen de laatste twee versies gegarandeerd. Concreet betekent dit dat je binnen 27 dagen moet restoren, anders zijn al je bestanden verdwenen. In het slechtste geval zijn alleen de laatste twee versies gegarandeerd beschikbaar.
    Voorwaarden onduidelijk
    Echter dit is nergens terug te vinden, omdat de voorwaarden waaronder de dienst geleverd wordt, niet op het web te vinden zijn. Ik heb er voor gekozen deze dienst te stoppen en op een extra harde schijf te backuppen. Kost minder tijd, is uiteindelijk goedkoper en je weet tenminste zeker dat je alle bestanden kunt restoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Anoniem12:27 p.m.

    Leuk hoor een goedkope backupdienst, maar het is ook wel handig als je je gegevens ook terug kunt halen. Nee, KPN ben ik niet tevreden over. Snel op zoek naar een andere aanbieder.

    Iemand tips?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Anoniem10:01 p.m.

    Als ik dit zo allemaal lees mmmm nee bedankt
    Kijk wel ff verder

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuwsberichten van Backup Startpagina